Εμπορικός Πεζόδρομος Γιαγτζή Άμφισσας – Η πρότασή μας

Η συζήτηση για το αν πρέπει η οδός Γιαγτζή στην Άμφισσα να είναι πεζόδρομος ή όχι, μας φαίνεται εντελώς παρωχημένη και παράλογη.

Η Άμφισσα, έπειτα από χρόνια προσπαθειών και σχεδιασμού πολλών δημοτικών αρχών, έχει αποκτήσει επιτέλους έναν αξιόλογο εμπορικό πεζόδρομο και αυτό για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτο!

Η ιδέα άλλωστε είναι παλιά και έχει ξεκινήσει από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Όταν στην Άμφισσα υπήρχε ισχυρό κίνημα για έναν κεντρικό εμπορικό πεζόδρομο, ακόμη δεν είχαν δημιουργηθεί οι εμπορικοί πεζόδρομοι στη Λαμία και στη Λιβαδειά (γειτονικές πόλεις και ανταγωνιστικές μας αγορές). Έκτοτε οι γείτονές μας προχώρησαν αποφασιστικά, οργάνωσαν και λειτούργησαν αξιόλογους εμπορικούς πεζοδρόμους και καθόλου δεν φαίνεται να το έχουν μετανιώσει… Εμείς τα καταφέραμε μόλις το έτος 2018 και μάλιστα με πολύ κόπο και πολλές δυσκολίες.

Η ουσία είναι ότι αυτός ο πεζόδρομος (η οδός Νικολάου Γιαγτζή), όπως και όλοι οι πεζόδρομοι, πρέπει συνεχώς να προστατεύονται και να αναβαθμίζονται και όχι να εγκαταλείπονται και να υποβαθμίζονται, όπως έχει γίνει (προφανώς μεθοδευμένα) τον τελευταίο ενάμισι χρόνο.

Ανεξέλεγκτα παρκαρισμένα και διερχόμενα αυτοκίνητα ανάμεσα σε πεζούς και παιδιά, χτυπημένες και παρατημένες ζαρντινιέρες και παγκάκια, ξηλωμένος φωτισμός, εγκατάλειψη κάθε σχεδίου αρχιτεκτονικής αναβάθμισης, προκλητική μη τήρηση του εγκεκριμένου Κανονισμού Πεζοδρόμων, αυτή είναι η συνεισφορά της δημοτικής αρχής Ταγκαλή μέχρι σήμερα.

Πλέον από χθες και επίσημα, εν έτει 2021 η δημοτική αρχή (σε μια πανελλήνια, αν όχι παγκόσμια πρωτοτυπία…) ευαγγελίζεται (επί της ουσίας) την κατάργηση του πεζοδρόμου της Γιαγτζή, παρότι ως τέτοιον τον έχει προβλέψει το πρόσφατο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Άμφισσας (μια διαδικασία που ξεκίνησε το 2005, εγκρίθηκε από αλλεπάλληλες δημοτικές αρχές και κατέληξε σε Φ.Ε.Κ. στις 31.12.2013, έχει μάλιστα υπερψηφιστεί και από τον σημερινό δήμαρχο, που ήταν και καθ’ ύλην αρμόδιος αντιδήμαρχος).

Όταν δε ομιλούν οι νυν διοικούντες περί δήθεν «δρόμου ήπιας κυκλοφορίας» ή παράτασης του ωραρίου ανεφοδιασμού των καταστημάτων, εννοούν στην πραγματικότητα ότι η καθημερινή διάλυση που ανέχονται, αν όχι υποδαυλίζουν (μπάτε σκύλοι αλέστε…), θα διαρκεί την περισσότερη ή και ολόκληρη την ημέρα.

Με λίγα λόγια ο δήμαρχος και η δημοτική μας αρχή δεν έχουν ακούσει το παραμικρό περί βιώσιμης κινητικότητας και πράσινης – βιοκλιματικής προσέγγισης του αστικού τοπίου και περιβάλλοντος. Κρίμα που μέχρι το 2019 είχαμε ως Δήμος κερδίσει μια σειρά βραβείων και διακρίσεων σε θεσμούς, όπως η ευρωπαϊκή εβδομάδα βιώσιμης κινητικότητας. Όλος ο κόσμος (και όλη η Ελλάδα) βαδίζει λοιπόν προς έναν δρόμο αστικής ανάπτυξης, όμως ο Δήμος Δελφών κινείται ανάποδα!

Εμείς από την πλευρά μας είμαστε ξεκάθαροι: Σήμερα υπερασπιζόμαστε τον πεζόδρομο και γενικότερα τους πεζοδρόμους! Αγωνιζόμαστε για να σωθεί ο πεζόδρομος Γιαγτζή από την καταστροφική λογική της νυν διοίκησης του Δήμου Δελφών. Και εφόσον οι συνδημότες μας, όταν έρθει η ώρα μας εμπιστευτούν, θα πράξουμε το αυτονόητο: Θα φροντίσουμε ώστε ο πεζόδρομος της Γιαγτζή (και όλοι οι πεζόδρομοι της πόλης και του Δήμου Δελφών) να είναι ένα στολίδι για τον τόπο μας!

Αρχιτεκτονική αναβάθμιση, προσβασιμότητα, βελτίωση του αστικού εξοπλισμού και του φωτισμού, προστασία από την ασυδοσία των λίγων, επιπλέον ανάδειξη του εμπορικού χαρακτήρα με τη λογική του open-mall, συνεργασία Δήμου και επαγγελματιών στον τομέα προβολής της αγοράς. Αυτά χρειάζεται ο πεζόδρομος Νικολάου Γιαγτζή και γενικότερα το εμπορικό κέντρο μιας πόλης!

Άμφισσα, 20 Μαΐου 2021

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της «Ανανεωτικής Δύναμης Δήμου Δελφών»

Αναγνωστόπουλος Λουκάς

Αγγελόπουλος Άρης

Αναγνωστάκου Σοφία

Ανδρεοπούλου Μαίρη

Κυριακίδης Αλέξανδρος

Κώνστα Κρυσταλλία

Μίχος Νεκτάριος

Παναγιωτόπουλος Θανάσης

Ραβάνης Δημήτρης

Τσονάκας Θανάσης

και τα υπόλοιπα στελέχη της δημοτικής παράταξης